Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Wouter

26 November 2012 | Australië, Melbourne

In de nacht van 23 op 24 november zijn we aangekomen in Melbourne. We hebben een taxi gepakt naar het hostel. Die taxi was duur! Eenmaal bij het hostel aangekomen, bleek deze dicht te zijn. Ondanks dat we hadden aangegeven dat we in de nacht zouden arriveren. Gelukkig kwamen er twee meiden terug van stappen, dus konden we met hun mee naar binnen en hebben we de man van de receptie uit zijn kamer geklopt. Er stond immers bij de receptie dat dat mocht. Hij vond het alleen niet zo leuk geloof ik, maar ik was blij dat we eindelijk binnen waren na een tijdje buiten gewacht te hebben.

De dag erna zijn we naar de Victoria market geweest. Eigenlijk een moderne en schone Aziatische markt. Overal verkopen ze fruit, vlees, noten, kaas en noem maar op. Daarna hebben we een gratis bus gepakt en hebben we al zowat de hele stad gezien. De volgende dag hadden we afgesproken met een "oud" medestudent van mij en zijn we door de stad gaan fietsen. Nu hadden we echt bijna alles gezien. De stad heeft niet zoveel te bieden als de andere steden die we gezien hebben. Het is ook minder toeristisch. Misschien komt dat wel door de prijzen hier. Alles is echt duur! Een halve liter water, zo'n klein flesje dus, kost hier €2,70.-!! En we betaalden hier €8,- voor een witbrood en een pot chocopasta (nog geen eens nutella!)

Het is dus erg duur hier, maar het schijnt ook dat men hier zo'n beetje het dubbele of meer verdiend dan men in Nederland.

Het weer hier is ook anders dan in de andere landen waar we geweest zijn. Het is hier iets koeler. Toch boven de 25 graden hoor:) Maar lang niet zo heet als dat we gewend zijn. 'S avonds koelt het wel erg af en is een vestje of dunne zomerjas geen overbodige luxe. Wat opvalt, is dat de mensen ongelofelijk aardig, behulpzaam, geïnteresseerd en sociaal zijn!

Melbourne was voor mij wel leuk, maar niet een stad waarvan ik zeg: die moet je gezien hebben. Al met al is het goed geweest hier te zijn, maar nu is het mooi dat we de camper op gaan halen en onze eigen weg gaan!! Nu gaan we echt..... Down under

• 26 November 2012 - 14:49

Je Jongste Broertje:

Veel plezier wout!!!

• 26 November 2012 - 15:19

Marina:

Waar gaan jullie naar toe met de camper?? Xx

• 26 November 2012 - 19:28

Yvonne:

He vakantiegangers!! Ziet er allemaal goed uit! Zijn jullie Daisy en Dennis al tegen gekomen?! De groeten van Sander en ik lees het wel weer wat jullie allemaal uitspoken Gr Yvon

• 26 November 2012 - 22:10

Oma Bep:

Hééééé stoere mannen!

Tja, nou staan jullie dus op je kop. Onze hoofdenstaan naar elkaar toe en dat wordt gemakkelijk praten!
    Sydney zal jullie ongetwijfeld beter bevallen.Gezellig om steeds post te krijgen op dxe mail.
    Bedankt Wouter, dat je op de avond van mijn feest ondanks verweg, toch aan me heb gedacht!
    Ik heb jin mijn voorwoordje verteld waar je was hoor, en ik heb je gemist. Feest was fijn
    en gezellig.We hebben straks veel foto's aan elkaar te laten zien.
    Geniet van alle natuur en al die kulturen en wees weer zuinig op jullie zelf!!
    Liefs en groetjes, Oma

Huib:

Ja, toch is het natuurlijk geweldig leuk om te kunnen zeggen dat je in Melbourne bent geweest! Fijn dat de mensen aardid zijn – zolang je ze maar niet 's nachts uit hun bed haalt, haha! Ik zag op het nieuws dat er stranden zin Zuid-Australië zijn die last hebben van rode alg. Is misschien zo weer voorbij, maar je krijgt er jeuk van. (Maar liever de rode alg dan de witte haai! Groeten van je altijd-op-veiligheid-gerichte-oom) Hé, en houd je ons op de hoogte van de dieren? Al een kangaroo gezien? Of een penguin of een koala of een ander buideldier? Spannend hoor. Veel plezier daar.

• 28 November 2012 - 18:53

Huib:

Ja, sorry, dat vorige bericht kwam er met één klik drie keer op te staan.