Sydney deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu Sydney deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu

Sydney deel 2

Blijf op de hoogte en volg Wouter

17 Januari 2013 | Australië, Sydney

Op twee januari zijn we van verblijf veranderd.  We zijn verplaatst naar de overkant van de straat. Na de hele verhuizing zijn we naar het olympisch park geweest. Best groot, maar helaas was alles dicht en verlaten. Daarna zijn we naar het stadion van FC Sydney geweest, waar eveneens alles dicht was. Toen hebben we maar besloten om terug te gaan naar ons hotel. Gelukkig kunnen we koken in het guesthouse waar we eerder verbleven, dus daar konden we de rest van ons verblijf in Sydney nog gebruik van maken.

De laatste dagen hebben we alles kunnen doen wat we wilden en op ons eigen tempo. Zo zijn we met de ferry naar Manly beach geweest. Op de weg/ zee weer terug naar de haven, had je een prachtig uitzicht over de stad en de skyline. Na aangekomen te zijn in de haven besloten we om weer de ferry te pakken, maar nu richting de overkant, zodat we over de brug terug konden lopen. Erg mooi. Diezelfde avond zijn we weer op een ferry gestapt om alles 's avonds een keer te zien. Op deze boot was wifi en ik heb de mensen thuis meegenomen door de harbour via Skype. Dat dat allemaal kan hè, toch lachen.

Het was eens tijd voor een snufje natuur. Dus stonden de Blue Mountains op het programma. Na een rit van twee uur in de trein zijn we daar aangekomen. Erg mooi om te zien. We hebben niet alleen gekeken hoor! Ook ruim 3 uur gelopen. Het uitzicht was mooi en er was een grote waterval waar op dat moment minder water uit viel dan normaal, omdat t zomer is.

Na twee dagen bondi beach was het alweer tijd om de tassen te pakken en ons klaar te maken voor vertrek. Dat kwam eigenlijk nog niet eens zo slecht uit. De laatste dag was het 43 graden en er zijn nog nooit zoveel bosbranden geweest als op die dag. Wel leuk om Bondi Beach te ' herkennen' van tv:) De 8e vroeg in de ochtend naar het vliegveld gegaan voor onze vlucht. Nu australie erop zit kan ik zeggen dat het zeker aan mijn verwachtingen heeft voldaan!