Great ocean road - Reisverslag uit Canberra, Australië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu Great ocean road - Reisverslag uit Canberra, Australië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu

Great ocean road

Blijf op de hoogte en volg Wouter

02 December 2012 | Australië, Canberra

De camper mochten we om 10 uur 's ochtends ophalen, dus we dachten dat we dan wel rond een uurtje of 11 weg konden rijden. Nou mooi niet, want hij moest gerepareerd worden en wij konden wachten. Zoals inmiddels denk ik wel duidelijk is, hou ik daar wel van. Om 4 uur (!) konden we pas weg en we hebben dus eigenlijk een halve dag verloren. Na ruim een uur rijden kwamen we bij Torquay aan, waar we boodschappen ingeslagen hebben en waar we op een camping zijn gaan staan. De volgende dag stond de great ocean road op t programma.

De great ocean road was erg mooi om te zien. Mooie zee die tegen de rotsen aan slaat. Hier hebben we ook veel kaketoes, papegaaien en koala's gezien. Om die koala's te zien, moesten we goed zoeken in hoge bomen. Dat is gelukt en ze geven zelfs aan waar ze zitten. Ik stond onder een boom en opeens voelde ik druppels. Jullie weten denk ik wel wt dat was. Erg lekker!! Haha. Langs de weg liggen allemaal dode beesten zoals vogels, kangeroes, wombats en egels. Gelukkig hebben we deze beesten ook levend gezien! Na de great ocean road hebben wij onze weg vervolgd naar een camping net iets voorbij Warrnambool, waar een hele mooie zonsondergang te zien was.

De dag erna een heel stuk gereden, onder andere langs Philip island geweest wat niet zo boeiend was, en gekampeerd langs de weg vlakbij Poowong. Op een gratis camping zoals ze dat noemen.  We willen graag snel naar het noorden vanwege het weer en omdat het daar erg mooi schijnt te zien, dus de eerste paar dagen rijden we veel, zodat we op ons gemak kunnen relaxen straks:) Dussss.... Camper klaargemaakt voor vertrek en gereden naar een gratis camping bij Orbost. Na het overnachten weer gereden en toen was het eindstation wederom een gratis camping net iets voorbij Cooma. De derde gratis nacht alweer. We zijn nu in New South Wales trouwens! Het klinkt leuk die gratis campings, is het ook wel, alleen hier ontbreekt een douche. Lekker fris hè, mja het is backpacken. En in Azië en Dubai hebben we erg lux gedaan. Maar we willen ongeveer 2 nachten gratis en dan 1 betaald met een douche. Dat moet wel lukken hoop ik. Ondertussen kunnen we ons gewoon wassen met het water dat we hebben. Morgen maar lekker een douche zoeken.

Nu in Canberra. We zijn net bij het nationaal museum geweest. Erg mooi! Nu verder de stad verkennen en dan een camping zoeken.

• 02 December 2012 - 11:05

Xandra Dekker:

Hey Wout, echt iets voor jou, niet kunnen douchen - maar niet heus! Wel slim zo wat geld uit te sparen. Ik zag op de kaart veel nationale parken langs de great ocean road, mooi hoor.

• 02 December 2012 - 11:20

Huib:

Te gek, gratis campings. Ja, en als je onder een boom met Koala's gaat staan kun je ook gratis douchen!

• 02 December 2012 - 22:55

Yvonne:

He stinkerdjes!!! klinkt weer goed! hier net de Sint op bezoek gehad... en hij was jullie niet vergeten (we proberen ze te bewaren maar ja je weet hoe dat gaat he als we honger hebben :) ) Verder is het hier nog steeds pokkeweer en missen jullie op de zaak niks! Nou veel plezier maar weer en de groeten van Sander

• 03 December 2012 - 11:36

Oma Bep:

Lieve Wouter en Niels,
    Moet prachtig zijn daar! Hier: natte sneeuw!!En die douche: tegen die tijd dat er mos op je
    groeit, val je minder op in de natuur! Pas dus maar op;straks word je nog voor een vreemd wild dier aangezien!! Hoop dat alles goed blijft gaan met de camper! Veel plezier weer en: be careful!
    Liefs, Oma