Khao Sok & Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu Khao Sok & Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu

Khao Sok & Phuket

Blijf op de hoogte en volg Wouter

22 November 2012 | Thailand, Phuket

Vandaag (15 november) gingen we dus eerst te voet de het jungle. Veel beesies en plantjes gezien. Een aantal apen kwam erg dichtbij en dat heeft leuk beeldmateriaal opgeleverd:) Er was een waterval en een rivier en daar kon in gezwommen worden. Het jungle is nooit stil. Je hoort overal geluiden van vogels, insecten, apen en weet ik veel wat allemaal. Na de lunch zijn we op de rug van een olifant door het jungle getrokken. Toch wel naar voor die beesten want ze worden geprikt met stokken. Maar wat een kracht hebben ze en wat voor een geluid komt eruit. Eenmaal terug in t hotel was het tijd om de tassen in te pakken en te gaan eten.

De volgende dag goed ontbeten, want we gingen de bus pakken naar Phuket. Gelukkig mocht ik weer ruim een uur wachten op de bus!! Leuk! Daar houd ik zo van... Na een busreis van drie uur zijn we aangekomen bij ons hotel bij Patong.       We hebben een superior kamer. Echte backpackers zijn we hè!? Er was een aanbieding, dus goede deal. 's avonds even het stadje verkend. Leuk plaatsje dit, erg levendig  en veel toeristen.

De dag erop hebben we eindelijk een btje uit kunnen slapen, waarna we naar het strand gingen. Het was strak blauw en heerlijk weer. Na 4 uur aan zee te hebben gelegen, zijn we naar het hotel gegaan voor verkoeling in het zwembad. De zee kan dit namelijk niet bieden, want het water is 34(!!) graden. Nog nooit zo'n warme zee gehad. Dus lekker een frisse duik genomen in het zwembad. Daarna hebben we onze was weggebracht om vervolgens weer lekker door het stadje te slenteren en veel kraampjes te bekijken. Natuurlijk moest er ook gegeten worden. In de loop van de avond hebben we Arsenal - Tottenham gekeken. We waren ff toe aan een goed potje voetbal en dat hebben we gelukkig gezien.

Na een goede nachtrust zijn we verder uit gaan rusten op het strand. Voor vandaag geldt precies hetzelfde al voor gister: de zee bied geen verkoeling, dus maar weer op naar het zwembad. Tijd voor afkoeling en wat lkkr kouds te drinken. Vervolgens hebben we heerlijk Thais gegeten en zijn we de stad in gegaan. De stad is veel groter dan we gedacht hadden! Het is ongelofelijk druk met enorm veel toeristen. Overal zijn barretjes, discotheken, winkels, eettentjes en noem maar op. In een van deze winkels heeft Niels een spelletje gekocht dat we die avond gespeeld hebben. Ik ga het niet uitleggen, want daar ben ik te lang mee bezig. Na het spelletje was het tijd om te gaan slapen, want de dag erop zouden we naar Koh Phi Phi gaan.

Daar gingen we dan, met de boot. Eerst naar khai nok island. Een klein eilandje tussen phuket en koh phi phi. Hier zijn we wezen snorkelen en hebben we op het strand gelegen. Opvallend trouwens hoeveel Aziaten niet kunnen zwemmen, bijna elke Aziaat die er was droeg een zwemvest. Na ruim een uurtje op het kleine bounty eilandje gezeten te hebben, gingen we naar koh phi phi. Weer zo'n mooi eiland. Eerst aapies eten gegeven op het strand en daarna zelf een happie gedaan. Het is was wel oke, niet heel super mja... We zijn verder gegaan naar Maya bay en naar een natuur "zwembad". Zo wordt het genoemd omdat het water zo mooi lichtblauw van kleur is. Ook hier weer even snorkelen en op het strand liggen en toen weer terug gegaan naar het hotel. 'S avonds weer drankje gedaan en toen was t weer mooi geweest.

De ochtend erop lkkr uitgeslapen en geluierd op t strand en later weer bij het zwembad, omdat het natuurlijk weer te warm was. In de avond zijn we wezen stappen in een Zweedse club. Was wel gezellig, maar zijn aardig vroeg naar huis gegaan.

Na het stappen ook weer goed uitgeslapen en weer hetzelfde als de dag ervoor gedaan: luieren. Niets hoeven doen. Inde avond weer naar de stad geweest. Je wordt er gek van hoe vaak mensen je aanraken. Vooral die vrouwelijke masseuses! Niet een voor een, nee ze komen met z'n drieën op je af en laten je niet meer los. Die tuk tuk mensen zijn er ook teveel van. Altijd hoor je: tuk tuk? Haha. En niet te vergeten de mensen die vragen of je naar een pingpong show wilt... De sfeer is in ieder geval goed hier. Phuket is erg leuk, druk en mooi. Qua drukte een beetje te vergelijken met Lloret de mar.

Vandaag (22/11) pakken we het vliegtuig naar Kuala Lumpur om daar morgen de vlucht te pakken naar Melbourne!! :) australie komt nu wel heel dichtbij. De tassen zijn gepakt, klaar om te vertrekken!! Tot de volgende blog

• 22 November 2012 - 17:48

Xandra Dekker:

Lekker uitgerust en nu op naar Australie. Ben zo benieuwd hoe jullie het daar gaan vinden!
    Goede reis!

groetjes van ons allen,
    PXRM

• 22 November 2012 - 23:47

Oma Bep:

lieve Wout en Niels,
    Tjonge,ik heb weer heel wat meebeleefd met al dat heerlijke geluier!En daar tussendoor allerlei
    leuke dingen doen, marktjes, zwembad(aan mij niet besteed; ik ben net een Aziaat met voortdurend een zwemvest aan!)
    En noui komt dat grote Australie. Wens jullie weer heel veel plezier en een veilige reis daarnaartoe.
    Wout, ik ga je op mijn feestje verheffen tot naionale familieheld, avonturier en grote afwezige daardoor. Tot gauw schrijvens. Liefs, Oma Bp

• 22 November 2012 - 23:47

Oma Bep: