Vertrek Bangkok, Ko Samui en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu Vertrek Bangkok, Ko Samui en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu

Vertrek Bangkok, Ko Samui en Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Wouter

14 November 2012 | Thailand, Koh Tao

De wekker ging om twee uur (8 nov.) en om drie uur hebben we een taxi gepakt naar het vliegveld. De taxichauffeur was helemaal blij en hij zei dat ik ' handsome' was. Verbaasd? Nee toch? Hij klapte  in z'n handen en was half aan het juichen dat wij in z'n taxi zaten. Maargoed, uurtje vliegen naar Nakhon Si Thammarat en vandaar met de bus naar een pier waar we de boot pakten naar Ko Samui. Het is echt een mooi gebied waar je met de boot doorheen vaart! Mooie blauwe zee met overal eilandjes. We hebben tijdens de vaart ook dolfijnen zien zwemmen en boven het water uit zien springen. Na driekwartier varen ongeveer, kwamen we aan op Ko Samui en werden we naar ons "hotel" gebracht, althans tot op 3 km afstand. De taxi kan er niet komen ivm Steile hellingen ed. Er werd dus een pick-up 4x4 geregeld vanuit t hotel, zodat we naar boven konden. Het hotel heet " jungle club". Overal om je heen staan palmbomen en andere beplanting en we sliepen in een houten huisje. Vanuit het zwembad hadden we een prachtig uitzicht over een deel van het eiland en andere kleine eilandjes. In de namiddag hebben we een scooter gehuurd, die we de volgende dag konden inleveren. We hebben heerlijk een stukkie gereden en hebben bij een Indier gegeten. Daarna terug naar ons huisje gegaan om te slapen, want de nacht ervoor zaten we natuurlijk met die vlucht.

Heerlijk uitgeslapen tot half 11 ongeveer en daarna rustig de dag opgestart met ontbijt bij de receptie.  Toen ff drie uurtjes wat zonnestralen gepakt, waarna we weer met de scooter weggingen. Na een stuk rijden kwamen we aan bij een waterval die eigenlijk niet zoveel voorstelde als ons verteld was. Iets later kwamen we bij rotsen aan die aan de kust gelegen zijn. Hier waren twee opvallende dingen in te herkennen, namelijk: geslachtsdelen van een man en van een vrouw. We hadden al een tijdje niks meer gegeten, dus was het tijd om wat te zoeken en we hebben bij een tentje aan t strand gegeten. Echt goed gegeten, rode curry met rijst, en onze weg vervolgt naar het hotel. De volgende dag vroeg op (alweer voor de zoveelste keer!) om de boot naar Koh Tao te pakken.

De wekker ging om kwart voor 6! We werden opgehaald en naar de pier gebracht waar we op de boot stapten. Na een vaart van ongeveer twee uur, zijn we aangekomen op Koh Tao. Is ook weer zo'n mooi eilandje. Nadat we ingecheckt waren, gingen we maar even op het strand liggen. Wit strand, lichtblauwe zee, palmbomen, rotsen, mooi weer.... Moet ik nog even doorgaan!? Toen gingen we terug naar de kamer, en ik vond t al niet zo'n fijne, was het benauwd en rook t muf. Dus heb ik gvraagd voor een andere en dat is gelukt:) Daar was ik wel blij mee.

De volgende dag moesten we natuurlijk weer vroeg opstaan, half 8, want om half 9 moesten we beginnen met duiken. We zijn begonnen in een zwembad en moesten verschillende oefeningen doen. Dit heeft tot kwart voor 2 geduurd! Best lang. Daarna het huiswerk van de dag ervoor doorgenomen, wat theorie gehad en weer nieuw huiswerk meegekregen. Dacht dat t nu wel ff klaar was met studeren, maar nee dus. Wanneer we terug waren in de kamer, maar meteen doorgegaan met het huiswerk, want dan is het tenminste af. Goed zijn we toch he!? Toen was het alweer tijd voor avondeten. Heerlijk (hete) groene curry gegeten en daarna potje poolen met een drankje. Vervolgens zijn we naar een internetcafe gegaan om uit te zoeken hoe we vanaf hier in Phuket komen. Dat kost nog best veel tijd en moeite. In latere verslagen komt hier vast meer over. Het is tijd om te slapen.

Vandaag waren we begonnen met huiswerk doornemen en daarna hebben we ons examen afgelegd en gehaald natuurlijk! In het Engels, ik kan het dus toch wel een beetje. Daarna gingen we onze spullen pakken en ons klaar maken voor de boot, want we gingen de zee op. Op de boot onszelf installeren om te gaan duiken. De onderwaterwereld is mooi met grote scholen vissen en andere vissen in mooie kleuren. Ik hoop trouwens ook te gaan duiken in het Great Barrier Reef, maardat is voor over een tijdje. Eenmaal terug aan land, zijn we gaan eten met de duikgroep wat erg gezellig was. Toen vroeg gaan slapen, want de volgende dag moesten we om 10 voor 6 's ochtends klaar staan!

We stonden er hoor. In alle vroegte. Op naar een plek waar vaak walvishaaien worden gespot en had gehoopt er een te zien. Het mocht helaas niet zo wezen. Maar dat maakte het duiken er niet veel minder op. Na het duiken zijn we in de lobby gaan zitten met de groep en instructeur en hebben we onze Padi ontvangen:) Daarna was het tijd om uit te zoeken hoe we onze reis gaan vervolgen. We hebben een boot geboekt naar Chumphon om vandaar met de bus naar Khao Sok te gaan, wat midden in een erg mooi jungle gelegen is. Hier zullen we proberen een jungle safari te regelen om daarna uit te komen in Phuket, onze laatste bestemming in Thailand. De tassen zijn ingepakt en morgen vertrekken we. Tijdens het inpakken, zagen we dat we een huisdier hadden. Ineens liep er een gekko rond op onze muur in de kamer. We wisten niet hoe we ervan af konden komen en zijn maar gaan slapen.

Koh Tao zit er alweer op. Weer een ervaring rijker en het is hier erg mooi. Net met de boot naar Chumphon gegaan waar we opgehaald werden door een bus die ons naar Surat Thani heeft gebracht. Maar eerst moesten we daar drie kwartier op wachten. Na aangekomen te zijn in Surat Thani, moesten we weer wachten. Er werd gezegd dat we 40 minuten moesten wachten, maar dat is langer dan een uur geworden! Als ik ergens NIET van houd, is het wachten!!!!!! Dus ik had het al helemaal gehad. Maargoed, de bus kwam en we zijn naar ons hotel gebracht in Khao Sok. Zoek dat maar eens op op internet. Heel mooi jungle hier. We hebben voor morgen geboekt dat we een safari doen door het jungle en later op een olifant door het jungle gaan en stoppen bij een waterval waar we kunnen zwemmen. Heb er zin in!!

• 14 November 2012 - 19:46

Oma Bep:

Hoi Wouter en Niels,

Gefeliciteerd met jullie duikbrevet! Zal je nog veel plezier van
    hebben, ook in Australie. Fantastiiese reis! En dan te denken dat je nog meer dat twee
    maanden te gaan hebt! Veel plezier!!
    Liefs, Oma Bep

• 14 November 2012 - 19:46

Oma Bep:

Hoi Wouter en Niels,

Gefeliciteerd met jullie duikbrevet! Zal je nog veel plezier van
    maanden te gaan hebt! Veel plezier!!
    Liefs, Oma Bep

• 15 November 2012 - 23:47

Huib:

Jullie vervelen je niet, goed zo! Dat je hebt leren duiken is natuurlijk ook wel weer geweldig. Dat zal toch ook wel een wonderlijke ervaring zijn geweest. Groene curry's en een gekko op de muur. Ha! Interessante verhalen hoor – we reizen zo zelf ook een beetje mee. En dan die olifant? Ik ben benieuwd hoe dat is.... Groeten van ons.

• 16 November 2012 - 13:19

Xandra Dekker:

Lekker hoor.
    Veel beleefd, veel gedaan, dan nu lekker hangen op het strand bij Phuket! Even wat rust in het programma.....ook genieten, toch?

• 21 November 2012 - 13:14

Annet:

Hoi, Prachtig die reisverslagen............... ben jalours.... geniet lekker hoor!