Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Wouter

07 November 2012 | Thailand, Bangkok

Na twee uur vliegen zijn we geland in Bangkok. Vanaf het vliegveld pakte we een taxi naar ons hotel. Eenmaal bij het hotel te zijn aangekomen, kregen we direct een cocktail aangeboden als welkomsdrankje. Btje naar alleen dat de vrouw/ man achter de balie een vrouw/ man is! Maarja, dat zijn er meer hier.

Na even op de kamer uitgerust te hebben, zijn we naar khao san road gelopen. Hier waren veel toeristen en je kan er overal wat eten, wat drinken, massages halen en troep kopen. Sommige vragen of je naar een ping-pong show wilt komen.... Met die woorden zeg ik wel al genoeg denk ik. In deze straat hebben we wel wat gegeten en dat was lekker pittig zoals dat in Thailand vaak is. Verder hebben we de straat doorgelopen en zijn we na een drankje gedaan te hebben teruggegaan naar het hotel. Nog even rustig aan gedaan en toen gaan slapen.

De volgende dag hadden we een hele planning. We namen een tuk tuk die ons ergens anders mee naar toe nam. Vonden we opzich best oke, totdat hij ons vanalles wilde laten zien. Daar hadden we niet zo'n zin in en meteen was hij niet zo aardig meer. We zijn uitgestapt en gingen een stukkie lopen en wat eten. Er waren twee Thaise die ons wilde helpen de goede dingen te zien en ervoor wilden zorgen dat we niet opgelicht werden. Daar hebben we naar geluisterd en dat heeft ons zeker € 40,- bespaard. Deze dag hebben we de gouden buddha tempel gezien, een vaart gemaakt op het water, de staande buddha gezien, zijn we in het Grand Palace geweest en in het Wat Arun geweest waar overigens een hele ceremonie was die ze erg groot aanpakte. Daarna zijn we naar het hotel gegaan om later weer naar Khao San Road te gaan om wat te eten. Ook hebben we weer wat gedronken ergens en hebben we krekels gegeten. Nog best lekker met een beetje peper en soja saus. Prima te doen. Daarna hebben we een massage gehad van een half uur. Ben weer helemaal los en gekraakt. Nog even gerelaxed en toen gaan slapen.

Vroeg opgestaan, want we gingen een fietstocht maken. De fietstoch was leuk, alleen had een van de twee leiders (vrouw) het op mij gemunt, maatje. We zijn door kleine straatjes gegaan en hebben gezien hoe mensen leven. Daarna gingen we het water over met de boot om de fietstocht te vervolgen door de jungle. Ook hier wonen mensen en je ziet allemaal hutjes in het water staan. Daar ergens hebben we wat gegeten om later weer richting de stad te fietsen. In totaal hebben we 4 uur gefietst (incl. Stops) en hebben erg veel gezien. Na het fietsen weer wat gegeten en spullen gepakt, omdat we straks (3 uur 's nachts) richting Ko samui vliegen.

• 07 November 2012 - 15:14

Marina:

Leuke verhaaltjes!! Jullie eten genoeg haha...
    Jullie vliegen wel veel zeg?? Niette weinig tijd om dan het land te zien??

X marina

• 07 November 2012 - 15:14

Marina:

Leuke verhaaltjes!! Jullie eten genoeg haha...
    Jullie vliegen wel veel zeg?? Niette weinig tijd om dan het land te zien??

X marina

• 07 November 2012 - 15:36

Lianne:

Super leuk en zo herkenbaar! Koh Samui is ook mooi... wauw jongens... stiekem een klein tikkeltje jaloers! Ik zit hier met mn schoolboeken voor mn neus met tentamenstress. jullie hebben het maar goed voor elkaar! Enjoy! X

• 07 November 2012 - 17:28

XandraDekker:

Leuke ervaringen opgedaan, hoor. Pingpong massage? Ha, niet iets om je moeder te vertellen, natuurlijk. tja, dat ze je lastigvallen kan ik wel begrijpen. Twee bloedmooie blonde Europese jongens, need I say more?

• 08 November 2012 - 04:38

Nadine:

Hey Wouter, leuk om je verhalen te lezen en het is zo herkenbaar! Wij werden in Bangkok ook naar Tailor shops gebracht etc. Toen wij niet meer wilde was onze chauffeur opeens weg na de volgende stop:P Veel plezier nog! Wat is de volgende stop?

• 09 November 2012 - 13:49

Oma Bep:

Hey Kleinzoon,Reis vol avonturen! Pas je een beetje op met die "taai"-poppen
    daar? Fietsen in de rimboe is een stuk gezonder! En je ziet veeeeeeeeeeeeeeeel
    meer!! Groet Niels van me en pas goed op jezelf. Ik geniet op afstand mee!
    Oma Bep