Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Wouter

05 November 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag (3/11) aangekomen in Kuala Lumpur. We hebben een goede vlucht gehad en toen we geland waren, zagen we dat t keihard regende! Vervolgens zijn we met de trein vanaf het vliegveld naar KL centraal gegaan en zijn daar overgestapt op de metrolijn die vlakbij ons hotel stopt. In Kuala Lumpur is het erg warm en broeierig en het was dus niet erg prettig om met zo'n grote tas op je rug een stuk te lopen en in de metro te zijn. In de avond hebben we lekker wat gegeten en ook toen regende het keihard. De man van het kraampje waar we aten verontschuldigde zich voor de regen haha. Omdat het zo regende hebben we maar twee paraplu's gekocht.

De volgende dag werd ik wakker en had zin om op stap te gaan. We hadden namelijk een hele planning, maar eerst ontbijten natuurlijk. Dat was overigens inbegrepen bij dit hotel. Het ontbijt was echt goed en heb veel gegeten: 4 geroosterde broodjes met ei en gebraden kip, 5 wentelteefjes met poedersuiker, 2 plakken cake, stukken meloen en 4 glazen jus d'orange.

Na het ontbijt zijn we eerst naar de Kuala Lumpur toren gegaan. Dit is een grote TV toren die samen met de Petronas Towers boven Kuala Lumpur uitsteekt.  Deze torens hebben we uiteraard ook gezien en we zijn ook in de shopping Mall geweest die ernaast ligt. Bij de Petronas Towers is er een mooi park aangelegd, waar we 's avonds nog terug zijn gekomen voor wat actiekiekjes.  In de middag zijn we verder nog naar het nationaal monument en het koninklijke paleis geweest, waarna we wat gingen eten in chinatown en de rest van de avond hebben gespendeerd aan het foto's maken bij het parkje en teruglopen naar het hotel, want we hadden een afslag gemist.

De dag erna begon goed met eindelijk was zon in deze stad. Helaas moesten we onze tassen weer inpakken, want dit was onze laatste dag en in het begin van de middag zijn we naar Bangkok gevlogen. Al met al vond ik Kuala Lumpur een mooie stad dat naar mijn beleving een stad midden in het jungle is.

• 07 November 2012 - 17:23

Xandra Dekker:

Het zijn met recht bliksembezoekjes! En, wie weet, is het bij terugkomst in KL heeeeeel mooi weer.
    Groetjes,