Eerste deel Sydney en NYE - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu Eerste deel Sydney en NYE - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu

Eerste deel Sydney en NYE

Blijf op de hoogte en volg Wouter

01 Januari 2013 | Australië, Sydney

Weer genoeg dingen beleefd om een verslag te schrijven. Wij zijn dus naar Sydney gereden hebben de camper ingeleverd. Heerlijk weer elke keer een douche en een eigen bed. Maar niet te vergeten.... we zijn in SYDNEY! Ons guesthouse ziet er prima uit en er zitten zat aardige mensen. We hebben eindelijk een btje mazzel:) het inleverpunt van de camper ligt op 10 min lopen en we hebben onze spullen eerst kunnen droppen bij het guesthouse. Helemaal goed. Daarna zijn we even naar het centrum geweest en bij de harbour waar het Opera House zich bevind en natuurlijk de harbour bridge. De tweede dag hadden we wat meer tijd en zijn we naar de paddy's markets geweest. Was leuk en er is daar echt van alles. Heel toevallig dat we in de buurt van de St. Andrew's Cathedral opeens een jongen tegenkomen, waarmee we gedoken hebben in Thailand! Hij was er net zo verbaasd over als wij. Na kort gepraat te hebben, was het tijd om een goede plek te zoeken voor morgen (31 dec).

We hebben een goede plek gevonden waar we zouden gaan staan met oud & nieuw. Het is een heel goede plek naast het Opera House!! Dus.... De volgende dag moesten we vroeg op om op tijd te zijn voor alle drukte en om een goede plek te kunnen bemachtigen. We hebben afgesproken met Rania en Charlotte, waarmee we eerder ook een fietstocht hebben gedaan in Melbourne. We hebben pasta salade gemaakt en veel brood mee. Stiekem hebben we ook een flesje Jack Daniels meegenomen en we hadden meloen met Jim Beam:) Jaaa we zijn niet helemaal stom natuurlijk! Om half 1 's middags kwamen we al aan in het park, dus we hadden nog wat tijd voor de boeg. Ik denk dat bijna iedereen zou willen dat ze zo'n goede plek hadden als waar wij stonden. We raakten in contact met Jacob, Brean en Rania. Twee uit Amerika en een uit Australie. Heel gezellig en we zijn van het begin van de middag totdat we naar huis gingen met hun geweest. Heb nog nooit zoveel Engels gepraat als op die dag! Spreek t nu bijna vloeiend haha:) Dus komt toch goed met m'n engels. We hebben dus 11 (!) uur gewacht, hoewel het helemaal niet als wachten voelde. We hadden het leuk met z'n 7en en uiteindelijk ging het heel snel. Om 9 uur kwam er al een vuurwerk show, maar die om middenacht sloeg alles!! Met een prachtig uitzicht over de harbour bridge en het opera house hebben wij de vuurwerkshow mogen zien en er werd afgeteld door Kylie Minoque. Zonder mensen te kort willen doen, denk ik toch echt dat dit de meest indrukwekkende oud & nieuw was die ik beleefd heb. Vandaag, 1 januari, ben je dus nog in Sydney. Beseffend dat je hier je oud & nieuw hebt gevierd. Er zijn ergere dingen toch?

Net de rest van ons verblijf in Sydney geboekt bij een hotel aan de overkant van de straat. Stom eigenlijk, want daar hebben we geen keuken. Daar hadden we niet over nagedacht, maar gelukkig hebben we contact opgenomen met de eigenaar van het guesthouse, waar we momenteel in zitten, met de vraag of     we gebruik mogen maken van de keuken. Dat mag gelukkig:) Dus morgen verkassen naar de overkant. Daarna willen we graag naar het Olympisch park en met een ferry naar de overkant van het water om een mooi uitzicht te hebben over de skyline.

Nog tot 8 januari in Sydney en Australie. Er staan nog genoeg dingen op de planning en daarna is het tijd om naar Nieuw - Zeeland te gaan.

• 01 Januari 2013 - 15:52

Martie:

Hoi Wouter,

wat heb jij een indrukwekkend vuurwerk gezien......in het echt ......en wij slechts op TV!!
    Ik wens je een mooi 2013 toe en dat je maar lang mag nagenieten van alles was je op deze reis hebt gezien en meegemaakt. Leuk dat je gisteravond met Jorrit hebt gesproken.
    Veel plezier nog deze laatste dagen in Sydney en sterkte op je nare, vervelende reis naar NIeuw-Zeeland......wat een straf !!
    Martie

• 02 Januari 2013 - 16:47

Oma Bep:

Lieve Wouter en Niels,

Wat een geweldig Oude-en-Nieuw! Beleef je waarschjijnlijk maar één maal in je leven!
    Onder een grijze lucht met af en toe regen wens ik jullie van harte een goed, gezond en
    zeer gelukkig Nieuwjaar, nog een fijne laatste reis in Nieuw-Zeeland en dan een behouden
    terugreis naar Hollland. Kijk ernaar uit om jullie wer gezond en wel te zien!
    Nogmaals: alle goeds in 2013, en maar weer flink sparen voor de volgende reis!!
    Dikke kus,
    Oma Bep

• 05 Januari 2013 - 14:39

Oma En Opa IJs:

Lieve Niels en Wouter.
    Wat moet dat geweldig zijn om over die brug te klimmen, ja dat moet je gedaan hebben
    als je in Sydney bent geweest.
    We hebben gelezen dat er bij julliie een hittegolf heerst en bosbranden zijn
    Dan maar hopen dat je er geen last van krijgt.
    Nou jongens nog een Gelukkig Gezond en Avontuurlijk Nieuwjaar toe gewenst
    en veel plezier in Nieuw Zeeland