Northern Queensland - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu Northern Queensland - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu

Northern Queensland

Blijf op de hoogte en volg Wouter

18 December 2012 | Australië, Airlie Beach

Daar ben ik weer. Tijdje niks gepost dus nu weer tijd voor een update. The Australian Zoo was erg mooi. Er was een main show die we moesten zien vertelden ze daar. Ik verwachtte er veel van, want ik heb vele afleveringen gezien van steve irwin. Helaas vond ik de show een btje karig, maar ze maakten er wel echt een show van.

Volgende dag weer rijden en we zijn beland in rainbow beach waar heel toevallig een oud klasgenoot van ons was van de middelbare school. We hebben hier op de parkeerplaats van een hostel overnacht:) net of we in t hostel zaten en onze auto daar parkeerden. 

Toen richting Hervey Bay gereden waar de walvissen in de goede tijd van het jaar in dozijnen aankomen. Helaas missen wij dat weer. Het regende keihard en we besloten door te rijden. Nadat we verder reden, merkten we opeens dat er iets niet goed was met de camper en we zijn toen naar Bundaberg gereden. Daar is de camper gemaakt. We moesten er een hele dag op wachten helaas, maar als er iets fout is met de wielophanging is het niet verstandig om door te rijden. Geluk bij een ongeluk, want we hebben een schildpad eieren zien leggen op het strand. Heel mooi! 

We zijn aangekomen in Mackay na ergens vlak boven Rockhamton geslapen te hebben. Mackay ziet er best leuk uit, maar echt een lelijk strand. We zijn bij het visitors center geweest en hebben gvraagd naar waar we het beste kunnen duiken. Airlie beach vertelden ze. Nou, dat is het punt dat we minimaal wilden bereiken dussss.... Op naar Airlie beach!!  Hier kun je alleen niet echt de zee in vanwege de gevaarlijke kwallen die er zitten. Gelukkig hebben ze een mooie lagoon aangelegd waar je heerlijk van de zon en de warmte kan genieten. Maar niet te lang, want dat is niet echt uit te houden. Daarnaast is de intensiteit van de zon hier het hoogst , omdat het gat in de ozonlaag hier zit. Dus ook niet helemaal ongevaarlijk. Maargoed, we zijn naar de Whitsunday Islands geweest. Dat was echt heeeel mooi!! Er is geen zand/ strand witter dan daar en de zee is mooi licht van kleur. Net en zwembad. Hier hebben we trouwens ook pijlstaartroggen en haaien gezien op 4 meter afstand. Later op de dag hebben we gedoken in het Great Barrier Reef! Alleen baal ik van het feit dat mensen 30/40 meter verderop een schildpad hebben gezien. Die heb ik weer gemist natuurlijk. Zoals ik in Thailand de walvishaai mistte. Het zit ook niet mee haha;) zelfs als je op de mooiste plekken bent, is er ruimte voor teleurstelling haha. Niks aan te doen, ze komen niet op afspraak helaas. 

  • 30 December 2012 - 19:33

    Martie:

    Hoi Wouter,

    Ik lees trouw al je verslagen en ben onder de indruk van wat je allemaal meemaakt. Het zijn teveel verhalen om te vertellen als je weer terugkomt, dus maar goed dat ze digitaal op schrift staan. Heb je ook foto's, die kan ik op deze site niet vinden. Ik hoorde van oma dat ze zo'n mooie foto als kerstwens van je heeft gehad, die heb ik niet ontvangen. Ben er wel benieuwd naar....... je schijnt ook weer haar te hebben op je hoofd......wil ik zien!!!!!
    Ik wens je straks een hele mooie jaarwisseling, geniet van het mooie wereldberoemde vuurwerk en bij deze een knuffel van mij voor een mooi, gezond en inspirerend 2013 !!!!
    Martie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 7379

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 20 Januari 2013

Reis met Niels IJsbrandij

Landen bezocht: