East Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu East Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wouter Dekker - WaarBenJij.nu

East Coast

Blijf op de hoogte en volg Wouter

07 December 2012 | Australië, Brisbane

Nadat we in Canberra zijn geweest, hebben we een heel stuk doorgereden. We zijn Sydney voorbij gegaan en hebben net onder Newcastle een camping gevonden met een douche. Heerlijk!! En daar heb ik gebruik van gemaakt ook. De eerste douche in drie dagen haha. Prima geslapen en weer doorgereden.

We reden langs een punt dat "seal rocks" heet. Dus we gingen maar even kijken. Hier waren alleen geen zeehonden te bekennen, maar wel andere mooie zeedieren: Dolfijnen! Nadat we daar wegreden, werden we opeens staande gehouden door een agent die met zwaaiende sirenes aan kwam rijden. Dat was dus voor ons. We hebben een boete gekregen voor te hard rijden. Ik rijd nooit te hard!! Haha... Helaas, maarja, hebben we dat ook weer meegemaakt. Deze dag zijn we geëindigd bij een plek langs de weg ff voor Port Macquarie. Vanaf daar zijn we naar Yamba gereden en hebben we heerlijk aan het strand gelegen en vlakbij lkkr gratis geslapen. Het schijnt dat er wel eens mensen overvallen worden die langs de weg staan. Op de radio hoorde we toevallig dat er drie jongens gezocht worden die een camper hadden overvallen met honkbalknuppels. Geen zorgen!! Met ons gebeurd er niets! Niels is erbij en voor het geval dat, heb ik altijd een stalen buis en een groot keukenmes naast mij liggen :) oh en een bus deo en een aansteker. Maar dat terzijde..... De volgende dag maar heel kort gereden, want we wilden graag naar Byron Bay. Heel leuke plaats! Mooie zee, leuke sfeer overal, wel veel hippies en het was straks blauw en erg warm. Dus gingen we maar naar t strand. Wat een straf. Vanaf m'n handdoek keek ik naar de zee en zag ook hier weer dolfijnen! Mooi! Aan het einde van de dag maar weer een mooi plekje gevonden langs de weg. Dit was overigens de beste gratis plek die we tot nu toe gehad hebben. Het was groot, goede wc's, er was water, veel andere gratiskampeerders en het was rustig (omdat het niet direct langs een drukke weg lag). Helemaal goed!

Het wordt steeds mooier weer en de kust wordt ook steeds mooier. We zijn inmiddels aangekomen in tropisch Queensland. We zijn bij Gold Coast geweest. Heel mooi zag het eruit en het lijkt een beetje op Miami. Blauwe zee, wit strand, hoge golven, veel en hogen hotels, drukte.... Ze hebben daar overigens ook van die wijken die omringt zijn met water. Soort van hetzelfde idee als de Palmeilanden in Dubai. Erg bounty dus:) Na het dagje Gold Coast een camping gevonden net onder Brisbane. Weer een douche!

Net met koala's geknuffeld in Brisbane. Nu een kleine 40 km rijden naar het noorden voor onze volgende overnachtplaats. Morgen staat de australian zoo op het programma. Het park van Steve Irwin!

• 14 December 2012 - 21:46

Ko:

Hoi woutertje,ben blij te horen dat mijn nielsje goed beschermd word.pas morgen op met die witte haai,want aan je busje deo heb je dan niks,maar een ding scheelt je hoeft niet bang te zijn dat ie op je hoofd pist

Veel plezier,ko

• 17 December 2012 - 08:52

Marina:

He kanjer,
    Volgens mij vermaken jullie je wel!! Hoe was de dierentuin...? Hebben ze een beetje de ruimte of zitten ze allemaal op elkaar..?
    Lekker he al die gratis campings!! Maare ijzere staken buis??

Veel plezier verder xxxx